درخواست اعضای پارلمان اروپا برای حمایت از پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل 

تنی چند از اعضای پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا می‌خواهند که از پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دادگاه لاهه حمایت کنند.

نمایندگان شماری از اعضای اتحادیه در جلسه عمومی پارلمان اروپا (EP)، خواستار حمایت از پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) شدند. چند روز قبل آفریقای جنوبی با اشاره به «نسل کشی» مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی، شکایتی را علیه این رژیم در لاهه تنظیم کرد.

کلر دالی، عضو ایرلندی پارلمان اروپا، سخنرانی قدرتمندی ارائه و تاکید کرد که اسرائیل به دلیل اقدامات خود، از جمله کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی و بمباران بی امان در غزه، حمایت افکار عمومی بین المللی را از دست داده است.

دالی از اسرائیل به خاطر اقدامات «تحریک آمیز» با هدف تشدید درگیری‌های منطقه‌ای انتقاد کرد و این رژیم را متهم کرد که برای فرار از پاسخگویی از ایالات متحده کمک می‌خواهد.

اظهارات تند دالی همچنین اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا را هدف قرار داد و به موازات آن وضعیت یمن را ترسیم کرد.

او گفت: همانطور که در یمن دیدیم، بایدن قصاب در حالی که مادام ژنوساید (فون در لاین) در کنارش است در حال آماده شدن برای ریاست جمهوری مجدد است. آن‌ها هستند که تداوم تروریسم اسرائیل را تضمین می‌کنند. اگر آن‌ها نبودند، مدت‌ها پیش جنگ پایان می‌یافت.

سیاران کوفه، یکی از اعضای پارلمان اروپا از گروه سبزها، بر لزوم مواجهه اسرائیل و نخست وزیر آن، بنیامین نتانیاهو، با عواقب ناشی از نقض قوانین بین المللی تاکید کرد.

کوفه با اشاره به بحران انسانی در غزه گفت غزه جایی است که بمباران مستمر اسرائیل مانع از ارسال کمک‌های ضروری و تجهیزات پزشکی می‌شود و منجر به انجام عمل جراحی بر روی کودکان بدون بیهوشی می‌شود.

هیدی هاوتالا، عضو فنلاندی پارلمان اروپا؛ پدرو مارکز، عضو پرتغالی سوسیالیست پارلمان اروپا؛ مانون آبری، عضو پارلمان فرانسه؛ کوستاس پاپاداکیس، عضو یونانی پارلمان اروپا، ابیر السهلانی، عضو سوئدی پارلمان اروپا هم حمایت خود را از پرونده لاهه آفریقای جنوبی ابراز کردند و حملات جاری در غزه را نسل کشی توصیف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۷ دی ۱۴۰۲
شکایت افریقا به حمایت نیاز داره جهانیان لطقا حمایت کنید
آخرین اخبار